نصب و اجرای عایق نسوز حرارتی تاسیسات

فروش و اجرای انواع عایق در کشور ۰۹۱۲۱۷۵۴۱۱۰

نصب و اجرای عایق نسوز حرارتی تاسیسات

۲۴۷ بازديد

نصب و اجرای عایق نسوز حرارتی تاسیسات : برای انتخاب یک عایق مناسب باید به نکات ساده دقت زیادی نماییم. برای مثال عایقی را انتخاب کنیم که همزمان بتواند هم عایق حرارتی باشد و هم در صورت امکان، عایق صوتی و رطوبتی نیز باشد. جنس عایق نیز باید به گونه‌ای باشد که با ضخامتی کم، بیشترین پوشش را داشته باشد که در نتیجه باعث کاهش هزینه ماده عایق نیز می‌گردد. اگر کوچکترین عیب و نقصی در فرایند نصب عایق برای تاسیسات مکانیکی ساختمان صورت گیرد احتمال نشت انرژی وجود دارد و زحمات صورت گرفته به هدر می‌رود. عایق کاری ساختمان تنها محدود به لوله‌ها و تاسیسات ساختمان نمی‌شود و می‌توان در دیوار، سقف یا کف ساختمان، هم از طرف داخل و هم از سمت خارج ساختمان، آن را اجرا نمود. در زمان‌هایی که دمای هوای داخل ساختمان کاهش یابد باعث گرمای داخلی می‌گردد و موجب ثابت ماندن دما در داخل ساختمان می‌شود.

 

نصب و اجرای عایق نسوز حرارتی تاسیسات

یکی از اصلی‌ترین موارد استفاده از مواد عایق در لوله‌ها و دیگ‌های بخار و همچنین سیستم‌های گرمایشی، جلوگیری از انتقال گرما به محیط سرد بیرون می‌باشد. عدم اجرای صحیح در این فرآیند و اصولی پیش نرفتن اینکار درنهایت منجر به هدر رفت انرژی و افزایش هزینه‌های اقتصادی و عدم دریافت کارایی مناسب از دستگاه مورد نظر می‌باشد. ازطرفی این قضیه راندمان کار را بسیار پایین می‌آورد. به همین دلیل لازم است به روش‌ های مختلف عایق کاری تاسیسات انجام شود. از رایج‌ترین انواع عایق‌های حرارتی می‌توان به عایق‌های نسوز اشاره کرد، زیرا مقاومت بالایی در محیط‌های بسیار گرم دارند. پشم شیشه، پشم سنگ، عایق‌های سرامیکی و سلولزی و عایق‌های نانو و الاستومری، همگی تحت عنوان عایق حرارتی می‌باشند. همگی این عایق‌ ها گزینه‌ هایی مناسب برای عایق‌های مورد استفاده جهت ممانعت از هدر رفت حرارت در تاسیسات می‌باشند. علاوه‌بر این، برخی از مواد عایق مایع نیز در این زمینه وجود داشته و مورد استفاده قرار می‌گیرند، که به صورت رنگ و سیمان می‌باشند. عایق‌ های رنگی با پمپ‌های مخصوص روی سطح مورد نظر قرار گرفته و پس از خشک شدن، سطح عایق می‌شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق لوله های تاسیساتی عایق لوله های تاسیساتی, عایق بندی لوله های موتورخانه

بهترین عایق‌ های دنیا نیز مقداری انرژی را از خود عبور می‌دهند اما یک سری ویژگی‌ ها وجود دارد که در عایق‌ های استاندارد باید وجود داشته باشند که عبارتند از:

  • مقاومت حرارتی بالا
  • قابلیت احتراق پایین
  • درجه سمیت استاندارد
  • مقاومت در برابر فشار
  • مقاومت در برابر ضربه و چروک خوردگی
  • مقاومت در برابر اشعه ماورای بنفش
  • مقاومت در برابر عوامل بیمای زا مانند قارچ و میکروب
  • استاندارد بودن ضریب انبساط و انقباض
  • خنثی بودن از نظر شیمیایی.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.