نحوه تشخیص نشتی آب استخر و آب بندی آن

فروش و اجرای انواع عایق در کشور ۰۹۱۲۱۷۵۴۱۱۰

نحوه تشخیص نشتی آب استخر و آب بندی آن

۲۴۸ بازديد

نحوه تشخیص نشتی آب استخر و آب بندی آن : استخرها مکان های تفریحی مناسبی برای تمام فصول می باشند ولی باید در نظر داشت که مانند هر سازه دیگری استخر ها هم نیاز به نگه داری و مراقبت های ویژه ای دارند.یکی از مهم‌ترین نکات در ساخت و نگه‌داری از یک استخر توجه به آب ‌بندی استخر است؛ مواد تشکیل دهنده استخر ها که عمدتا سیمان و مواد نفوذ پذیر هستند باعث درز احتمالی آب در میان این مواد سیمانی شده و در نهایت باعث ترک استخر و خرابی آن خواهد شد. کسانی که به استفاده از استخر علاقه دارند باید این موضوع را در نظر داشته باشند که از آنجایی که بیشتر استخرها از سیمان ساخته شده‌اند بنابراین باید با عایق‌ بندی استخرها از تخریب و نشت کردن آب در آن جلوگیری شود.

 

نحوه تشخیص نشتی آب استخر و آب بندی آن

اولین گام برای آب بندی کردن استخر آن است که مشخص کنید چه‌قدر آب نشت می‌کند. اگرچه پوسیدگی که نتیجه نشت آب می‌باشد، به تدریج رخ می‌دهد ولی هر چه زمان بیشتری می‌گذرد، شناسایی آن دشوارتر از قبل خواهد شد. به همین دلیل، نباید همیشه به دنبال درزهای بزرگ بگردید. بر این اساس، پیدا کردن تَرَک‌ها و درزهای کوچک نیز به همان اندازه یافتن تَرَک‌ها و درزهای بزرگ اهمیت دارد. یکی از شاخص‌ها و معیارهای تشخیص نشتی آب این است که نباید سطح آب یک استخر در یک هفته بیش از 5 سانتی‌متر افت کند. حال اگر بررسی کردید و متوجه شدید که سطح آب 5 سانتی‌متر یا بیشتر پایین‌تر رفته، می‌توانید این احتمال را بدهید که از دیواره استخر، در مکان‌های اتصال کاشی‌ها به یکدیگر و یا دیواره‌های بتنی، آب نشتی دارد. در صورت عدم نشتی؛ افت سطح آب استخر در یک هفته، نباید بیشتر از 5 سانتی‌متر باشد. چنان‌چه می‌خواهید مطمئن شوید که استخر نشتی دارد و افت سطح آب نیز نتیجه تبخیر نیست، می‌بایست آزمایش روزانه که اتفاقاً بسیار ساده است را انجام دهید. فقط کافی است روی دیواره عمقی استخر چند علامت بگذارید تا پس از خاموش کردن پمپ تصفیه و ثابت بودن استخر، سطح آب مشخص شود. حالا اندازه آن را یادداشت نمایید. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق های رنگی استخر عایق های رنگی استخر, عایق رطوبتی استخر

در کنار جلوگیری از نشتی آب می‌توان به موارد دیگری نیز اشاره کرد که باعث می‌شود آب بندی استخر اهمیت پیدا کند؛ با استفاده از آب بند کننده شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که استخر به مدت طولانی از نمای بیرونی خوبی برخوردار است؛ همچنین عایق ‌بندی استخر سبب حفاظت از استخر در برابر سرمای زیاد و یخ‌زدگی می شود. این عمل در مدت زمانِ عمر مفید استخر نقش بسیاری دارد. آب بندی کف استخرها نیز از موارد مهم در این زمینه است که اگر توجه کافی به این قسمت نشود به راحتی آب به داخل استخر نفوذ می‌کند و بعد از گذشت مدت زمانی اندک باعث تخریب و آسیب به کف استخر خواهد شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.