رفع نشتی استخرها توسط مواد آب بندی

فروش و اجرای انواع عایق در کشور ۰۹۱۲۱۷۵۴۱۱۰

رفع نشتی استخرها توسط مواد آب بندی

۲۴۸ بازديد

رفع نشتی استخرها توسط مواد آب بندی : اولین گام برای آب بندی کردن استخر آن است که مشخص کنید چه‌قدر آب نشت می‌کند. اگرچه پوسیدگی که نتیجه نشت آب می‌باشد، به تدریج رخ می‌دهد ولی هر چه زمان بیشتری می‌گذرد، شناسایی آن دشوارتر از قبل خواهد شد. به همین دلیل، نباید همیشه به دنبال درزهای بزرگ بگردید. بر این اساس، پیدا کردن تَرَک‌ها و درزهای کوچک نیز به همان اندازه یافتن تَرَک‌ها و درزهای بزرگ اهمیت دارد. یکی از شاخص‌ها و معیارهای تشخیص نشتی آب این است که نباید سطح آب یک استخر در یک هفته بیش از 5 سانتی‌متر افت کند. حال اگر بررسی کردید و متوجه شدید که سطح آب 5 سانتی‌متر یا بیشتر پایین‌تر رفته، می‌توانید این احتمال را بدهید که از دیواره استخر، در مکان‌های اتصال کاشی‌ها به یکدیگر و یا دیواره‌های بتنی، آب نشتی دارد.

 

رفع نشتی استخرها توسط مواد آب بندی

چنان‌چه می‌خواهید مطمئن شوید که استخر نشتی دارد و افت سطح آب نیز نتیجه تبخیر نیست، می‌بایست آزمایش روزانه که اتفاقاً بسیار ساده است را انجام دهید. فقط کافی است روی دیواره عمقی استخر چند علامت بگذارید تا پس از خاموش کردن پمپ تصفیه و ثابت بودن استخر، سطح آب مشخص شود. حالا اندازه آن را یادداشت نمایید. در ادامه آب باید به مدت 24 ساعت ثابت بماند که البته بهتر است این کار را زمانی انجام دهید که از استخر استفاده نمی‌کنید. اگر سطح آب افت کرده، قطعاً نشتی دارد و در آن تَرَک‌هایی وجود دارد بنابراین مجبور خواهید بود آن را آب بندی کنید. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق رنگی استخری عایق رنگی استخری, پوشش نانو استخری

آب بندی استخرها :

یکی از مهمترین فاکتور ها و خصوصیات استخر ها بهعلت کاربری  آنها مبحث آب بندی می باشد. آببندی در استخرها به علت خصوصیات منحصر به فرد خود نیازمند دقت عمل و تصمیم گیریهای ویژه ای می باشد . از جمله مواردی که می تواند باعث تمایز آب بندی استخرها باسایر سازه های آبی مانند مخازن آب یا فاضلاب می باشد می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  1. تغییرات دمایی آب و انبساط و انقباض ناشی از آندر سازه استخر
  2. عدم دسترسی به بدنه استخر در بسیاری از مواقع کهبه علت اجرای پوشش نهایی مانند کاشی کاری امکان تعمیرات ثانویه ناممکن ، سخت وهزینه بر می باشد.
  3. جابجایی و نشت در بدنه به علت اینکه در بسیاری ازمواقع استخرها با استفاده از مصالح سنتی مانند آجر و یا بلوک ساخته می شوند و اینامر به علت ناهمگن بودن سازه می تواند منجر به ایجاد ترک و یا جابجایی های هر چندکوچک گردد که به نوبه خود می تواند باعث ایجاد نشتی هایی در استخر گردد.
  4. اجرای سازه در پارت ها کوچک به علت ساخت سنتی کهمنجر به ایجاد درزهای مختلف اجرایی می گردد.
  5. عدم امکان آب بندیبه صورت فار منفی به علت نا پیدا بودن محل نفوذ آب و در پاره ای از مواقع عدمدسترسی به پشت دیوار استخر.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.